söndag 16 augusti 2009

Mera tyg...

För ett tag sedan fick jag hem den här laddningen med tyg plus att jag fyndade lite dukar på hemtex (halva reapriset). Tanken var att jag skulle pimpa min soffa men sedan jag fick min symaskin så har det under semestern bara varit en tanke blott! Men idag så tog mina kära svärföräldrar med de två äldsta barnen på frilufsteater och jag tog tillfället i akt att sy lite. Vilken härlig symaskin.Tack mamma!





Underst, en rutig duk som inte ens kostade mig 10 kronor!


Två stycken dukar för under 20-lappen... Älskar att fynda. Numera har jag lärt mig att ha ett användningssyfte för det jag fyndar också. Är lätt att det bara ligger och inte alls passar mig nästa gång jag hittar det.


Fina tilda-tyger från Panduro... söta och pastelliga.


Å så lite tyg som så småningom ska bli en hissgardin till min lilla flickas rum. För att ökaspänningen lite.. ja och det faktum att jag inte är klar riktigt... så återkommer jag med resultatet nästa gång.
Kram/ Rebecka






1 kommentar:

  1. Jaaaaaaaaaaa, det ska bli jättekul att ses och sy på lördag! Jag har varit och köpt lite glittertyg till prinsesskläder! Ser fram mot det!
    Kram

    SvaraRadera