söndag 29 november 2009

Ljuvliga advent!

Så var det äntligen dax för julpyssel och bak! Jag har pysslat en hel del i veckan inför advent men idag har det stått lite still för jag och min man är febriga och lider av kroppslig värk och han är så där manligt sjuk ni vet, jag biter ihop och han är sååå ynklig..hi hi.. han är för söt! Som tur är så har barnen klarat sig än sålänge men lite ångest har vi för att de inte är vaccinerade än... jag har iallafall inget problem med aptiten (som vanligt) så vi njöt av lussekatter,,, eller lussespöke som min dotter bakade i veckan.






Hittade en förlegad ljuskrans som har några år på nacken och som såg minst sagt fräsh ut så jag hottad upp den med lite vintergrönt.









Igår var vi bjudna till våra grannar , men först bjöd vi hit dem på en bras-stund med glögg och pepperkakor.. så mysigt. Det är bara en 200 meter emellan oss och klockan var lite efter midnatt när min man fick dra med mig och barnen hem med reflexvästar och ficklampa. Jag började känna av febern redan igårkväll och somnade lite trevligt i deras soffa.. Vi hade iallafall jättetrevligt.



Och en liten adventskrans snorde jag ihop till dem, hade tänkt att göra något liknande till oss också idag men orkade inte. det får bli framöver. En sak lärde jag mig iallafall när jag gjorde kransen.. cypress luktar verkligen kattkiss... fy!









Ett tips, torka apelsiner i ugn är jättelätt. Ugnen ska stå på 70- 100 grader, helst i varmluftsugn, men det gåt även bra med en vanlig. Torka apelsinerna, eller äpplena tills de får önskat utseende.




Många kramar från

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar