tisdag 10 november 2009

Vi skulle försöka leva lite mer primitivt...

....sa jag till min käre man. Euhm, hur då menar du. Jo men till exempel släcka ned lampor på kvällarna och bara använda oss av ljus.... dagen efter fick jag bittert ångra min önskan när säkringen till bla bergvärmen la av och när min man skulle byta så knastrade det om kablar och började nästan brinna. Elen har ett par år på nacken och vi håller på att byta ut den så sakteliga.Det var bara att invänta elektriker i tre dagar och bita ihop... det var kallt vill jag lova. På övervåningen eldades det för fullt i kaminen och där nere fick jag tända alla förbaskade ljus som jag så önskade.



Lite bilder på två av mina katter... ett från i sensomras då solen sken. Usch, idag har det varit så grått att man faktiskt bara ville dra något gammalt över sig, men istället så kom min väninna och hennes barn och vi tågade iväg till skogen och plockade kottar, mossa och granris. Vi får väl se om det blir något av materialet också... Trevligt hade vi iallafall.






Lite andra pysselbilder som just nu pryder mitt hem så höstfint.





I helgen ska jag åka på spahelg till en släkting i Nora, det ska bli härligt att slappa, eller iallafall så tror jag att det blir slappa av. Jag och min svägerska fick det i trettioårs present så vi har ju inte en aning om vad som kommer att hända...

Kram / Rebecka

1 kommentar:

  1. Jojo, man är mycket mer bekväm än man tror! ska ut och se om jag kan göra nåt med mossan nu. Ha det bra på SPA! Kramiz

    SvaraRadera