måndag 25 maj 2009

Nu ska det sys!

Jag fick nyligen en symaskin av min mamma, tack så hjärtligt, och nu har jag fått för mig att jag ska sy lite barnkläder... om jag nu kan;) Har aldrig prövat, men något måste jag lägga min sprudlande vårenergi på. Idag fick jag iallafall en beställning från stoff och stil hem med jätte-fina tyger. Senare i veckan får jag lite underspolar hemskickade till mig som min söta syster har köpt.Sen är det bara att tuta och köra..tut tut!

Lite strechdemin



Gott och blandat




Gulligaste symärket




Det brun-vit prickiga tyget ska bli lakan till minsingen.
Det vet jag iallafall att jag klarar av.



Min dotter går alltid klädd i paljettkläder när jag hämtar henne på dagis, så jag beställde detta för att sy lite utklädningskläder i, med risk för att hon aldrig kommer vilja ha nåt annat på sig! Gissa om hon blev glad!?Återkommer med resultatet så fort jag hunnit göra något...

Kram/ Rebecka









2 kommentarer:

  1. Du kan väl skicka hit lit energi så skickar jag spolarna ;-) Skämt åsido - spolarna hamnar på brevlådan i morgon!! Kramisar!

    SvaraRadera
  2. Vad är det för ärlig affär du har hittat? vill ha adressen!!! Jag har ju nämligen oxå fått en egen symaskin som du vet! Av min allra bästa vän...kram

    SvaraRadera