måndag 20 juli 2009

Semester, bad och sol...

Vi har spenderat en härlig vecka på landet vi har i Västergötland. Vi har mitt i allt arbete bara slappat hela veckan och det har varit så skönt!
Ljuslila ljung, finns hur mycket som helst i skogen och den är så himla fin. Funderar på att gräva upp en tuva och försöka få den att trivas hemma i min trädgård.


Sonen har fått lite frihet i år. Han har visat att han klara att simma med flytväst så nu får han ro själv i vår lilla eka, bara nära oss givetvis. Snacka om mallgroda.



Pappan och minstingen.


Ute i den underbara trollskogen.






Det är gott om blåbär. Och det är gott med blåbär. Vi var ute och plockade lagom mycket så det räckte till en paj. Men det var mest jag som plockade när de andra smaskade, precis som det ska vara när man är barn.


Nu ska vi spendera en och en halv vecka hemma, mycket i vårt kök som behöver bli klart. Vi är ganska less på att det står en kyl och frys i vårt matrum och att det är en allmän röra i köket med saker som bara flyttas runt.
kramar/ Rebecka

3 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut! Ser fram emot lördag.:)

    SvaraRadera
  2. Hej! Första gången jag kikar in! Vad mysigt att läsa om er semester och vilka härliga bilder! Våra barn har också varit mycket i blåbärsskogen det är ju såå gott! Kram från Maria

    SvaraRadera
  3. Hmm vart tog mitt inlägg vägen - är det någon lags syskoncensur här *hehe* Ser fram emot bilder med nya kameran *hint*

    SvaraRadera